lördag, november 22, 2008

#505

Kom precis hem
vi var nio styckna som var hemma hos johan och hade det trevligt
vi såg film
bring it on och
BATTLE ROYALE
den var bra. jag tyckte om den trots blodet. men jag gillar blod(?).
vi gick ut i den nyfallna snön och hade snöbollskrig klockan tolv på natten
det var trevligt. vi gillar snö. snön gör så att det blir ljust. ett fint ljust. ett skimrande ljus.
det var fint med snö på mina strumpbyxor. det blev som vita små stänk av skimmer.
jag gillade snön i linus hår. den smälte sen och blev till små droppar. det var fint.
det hade jag velat ta kort på, men jag hade ingen kamera med mig.
men det gör inget. för jag kan behålla det i minnet.


Idag i skolan så hade jag ett möte med en av mina lärare. Jag gillar henne. Hon har blåa ögon och dom är så tjusiga så att jag nästan inte vågar titta henne i ögonen. Vi diskuterade det muntliga nationella provet i svenska B. Jag kom fram till att jag ska berätta om foto. Varför jag gillar att fotografera. Så jag ska försöka binda ihop det till ett tal. SVÅRT! Men det ska nog gå.

Jag avskyr fulla personer som skriker. Kan folk inte bara stanna hemma om de ska dricka sig fulla, så slipper man se dem. Är det så jäkla svårt? Förbannat svårt verkar det som.
De skrämmer upp alla NORMALA människorna. Man vågar ju knappt gå ut längre.
Helt sinnessjukt. Jag blir nästan arg.

Inga kommentarer: