fredag, augusti 14, 2009

På den här dagen är jag Inte hungrig.
Idag har jag ätit följande:
1 kaka
1 skål med linssoppa
1 MittVal-tablett
2 smörgåsar (lingongrova) med tomat på (och salt, citronpeppar, salladskrydda, timjan, vitlök)
1 skål med vaniljyoghurt
några vindruvor
några glas vatten
MÄTT.

Jag såg en film tidigare. Den är fin och bra och jag gillar den. Den heter The Life Aquatic With Steve Zissou. Jag tvivlar inte på att många sett den. Jag gillar Bill Murray, han är en bra skådespelare. Han är bra i exempelvis Lost in Translation. Sedan började jag på en till film. Den är 2½ timme lång så jag pallade bara 1 timme. Får se resten SENARE. Har hört att slutet ska vara riktigt bra. Den filmen heter The Assassination of Jesse James by the coward Robert Ford. Brad Pitt är med i den. Han är också en bra skådespelare. Han är bra i exempelvis Twelve Monkeys (en av mina favoritfilmer när jag var yngre).
Street Hassle med Lou Reed är en bra låt. Den är lite rallig. Vad är det för ord?
Just i denna stund väntar jag på att mina vaniljbullar, som jäser under en duk, ska jäsa klart.
Att baka ger mig blandade känslor. Jag älskar att baka, det är så himla avkopplande och fint. Men sen får jag dåligt samvete för att jag slösar ingredienser och om jag inte orkar äta upp allt som jag gjort. Eller OM jag äter upp allt, så mår jag dåligt för att jag äter bakverk helt random. Jag vill inte bli en sån som äter en hel tårta för sig själv i sitt rum för att den mår dåligt. Inte för att jag bakar tårta då, men det var inte poängen. Tror inte att jag kommer bli en sån heller, men det var inte heller poängen.
I alla fall, så kommer mina syskon och min pappa hit imorgon, så de kan med glädje få smälla i sig vaniljbullar. Det är helt okej med mig, liksom. Med vaniljbullar menar jag alltså sådana munkar med vaniljsås i sig. Med socker ovanpå. Som man inte får slicka sig runt munnen på om man äter...
Lou Reed, shalllalala......
Gott med vaniljbullar.
Fan vad duktig jag känner mig egentligen. De verkar bli helt perfekta. Bara jag inte bränner i ugnen, så tror jag att det är HELT lugnt. Däremot börjar vaniljkrämen att ta slut och jag har bara bakat en fjärdedel av hela degen. Det är ju faktiskt inte så roligt om jag ska vara ärlig. Det blev 6 st av en fjärdedel. 6 ggr 4 är 24. Det är GANSKA så jättemånga vaniljbullar.

Nu ska jag gå iväg. Hejdå.

Inga kommentarer: