söndag, april 19, 2009

om min nya mobil och om att jag har stickat ett hem till den

Jag har köpt en ny mobil. Jag fick den igår. Den är så himla jättefin att jag går sönder lite. Den är fint svart och diskret på framsidan, sedan kan man dra ut ett blått litet tangentbord på sidan. Då vänder sig hela displayen så att den blir på bredden istället. Det är mycket fint och jag älskar min nya mobil. Jag har döpt den till Micke. Javisst!



Jag tänkte att det vore bra att sticka att litet fodral till den så att inte displayen repas och sådär om man har den i väskan (som jag brukar ha).
Såhär blev det. Trudilutt.
Rätt fint tycker jag nog allt...
Ett handtag, en knapp och ett band med rosett där nere...
Lila och ljusblå.



Jag har suttit på mitt rum och stickat Hearts For You strumpor och ätit apelsin och banan. Tittade först klart på en film som jag inte hann se klart på igår, sedan några avsnitt av Scrubs, sedan en film som gick på ettan; Cruel Intentions. Jag gillar den filmen. Den är till och med så bra att den förtjänar en fyra. Tror jag...