torsdag, april 09, 2009

Lite text

Trots att man gärna vill att en bild säger mer än 1000 ord så förklarar de inte vad som hänt idag. Därför tänkte jag att jag skulle berätta lite kort.

Jag vaknade imorse, trött som en liten kulting för att jag stannat uppe sent igår natt och chattat + fixat traderakonto. Min mamma och bror sjöng för mig och gav mig presenter. Sedan klev jag upp och städade och diskade och donade och lagade mat. Klockan sex kom vår första gäst som var Ingela. Av henne fick jag en stickgrej + en grön sjal. Vår andra gäst var Lollo. Vår tredje gäst var Joan och av henne fick jag 150 kr på H&M. Vår fjärde och femte gäst var Allan och Carina och deras förtjusande dotter Brianna (som tyvärr inte räknas för att hon är bebis). Av dem fick jag ett armband och ett halsband + en tårta med jordgubbar på. Gott! Vår sjätte gäst var Lucila, min mammas faster. Av henne fick jag 300 kr. Vår sjunde gäst var Claudia och av henne fick jag örhängen, nagellack och ett mobilsmycke i form av en björn. Vår åttonde gäst var Alexandra och av henne fick jag ett fint halsband.

Vi åt potatisgratäng och rostbiff. Det vegetariska alternativet var broccolipaj. Det fanns även sallad. Det var gott! Sedan åt vi efterrätt som var en tårta som jag bakat, en tårta som jag fick i present (?) och kakor som jag bakat. Efter det var man väldigt mätt kan jag lova.

Det var en lyckad dag. Jag är nöjd över att jag tillbringat dagen med dessa människor, för de är mycket sympatiska. Det finns stunder då man vet att man är betydelsefull och det här var en stund då jag verkligen kände det.

Inga kommentarer: