måndag, april 20, 2009

en lista

En kom ihåg-lista till mig själv:
  • jag ska köpa garn till thuys mössa, så fort hon (i affären) ringer mig om att garnet kommit in, ok? och sticka klart, javisst.
  • jag ska köpa saker + frimärken till mitt hemlispaket. alltså, varför är jag så slarvig ibland? Såhär har jag i alla fall bestämt: mjölkgarn + te (eller choklad) + stickor, eller? + nåt fint. rosa. ungefär? äh.
  • kinaskor. kinaskor! jag ska till stan och köpa kinaskor!
  • mer på burk + sprite
  • det var något mer. vad var det???
  • donnie darko directors cut
  • jag har godisförbud. hehe. :( när man var liten fick man tusen kronor om man hade godisförbud i ett år. men nu är jag arton och då får man ingenting... Ingenting!!! Sorgligt va?

Den här listan är ungefär jag i ett nötskal. Det är så mycket jag som det kan bli. Mitt liv består av eviga listor av det här slaget.


(När man är arton så får man väl inte gå på doktorn eller tandläkaren gratis längre heller. Vad är det här för jävla trams? Jag har nått den ultimata åldern. Nu finns det ingen ålder att sträva efter längre, för när man är trettio är man GAMMAL och när man är fyrtio är man GAMMAL och när man är äldre än 40 är man i ÅLDERDOMSÅLDERN... tyvärr. Så nu är jag arton och nu går det bara utför. Fan?!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har helt blandat ihop det! Man är ungdom tills man är tjugoåtta ungefär, då blir man vuxen på riktigt. Sedan är man bara vuxen tills man är ungefär fyrtiofem/femtio, då blir man medelålders. Gammal blir man först vid sextio, alternativt ännu äldre beroende på hur ungdomlig man är till sinnet.
Där har du ditt ålderslexikon. ;)