torsdag, mars 05, 2009

En inte fullt så händelserik dag trots allt

Så idag började period 3 då, vilket betyder att det är 11 veckor kvar av skolan.
Å, sommarlov how I miss you.
Började med tre nya ämnen idag, sedan kommer det fjärde nya imorgon. Hade först filmkunskap på morgonen till kl 10. Vi såg Battle Royale. Läraren var sjuk. Jag kände två personer i min filmkunskap, Amne och Linus.. Sedan Håltimme.
Filosofi sen, då hade jag igen med Amne och Linus, och några fler. Så ej ensam där heller. Vilket är bra. Filosofi verkade lite tråkigt. Fast intressant samtidigt. Men läraren har lite sövande röst. Den är så svävande så man blir helt sömnig. Hoho. Första lektionen också. Inte bra.
MM, och sen började Multimedia. Ok, det är ett ämne där man ska göra ett spel med hjälp av flash från grunden. Spännande. Vi delades in i tre grupper. Jag hamnade i grupp 1 och min lärare som jag ska ha är sjuk, det vill alltså säga att jag har sovmorgon imorgon till klockan halv tolv. Jahopp.

Igår kom jag på ett nytt litet sätt att göra Thuys mössa på. Får hoppas att det går bättre nu då! Det tar längre tid än jag trodde. Göh. Men mina jordgubbsstrumpor går framåt i alla fall. Förlåt Thuy för eventuella dröjsmål...

Nu ska jag äta Submarine-smörgås och se How I met your mother. Tjolahopp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad häftigt att göra flashspel! :D