onsdag, januari 21, 2009

Jag drömde om Hanna inatt. Jag drömde att jag hade långt, brunt, lockigt hår i en tofs och att jag var med Hanna i affären. Vi skulle handla förstår du. Kläder. Massor hände. Bland annat minns jag en färd uppför en rulltrappa väldigt väl. Spännande att drömma om människor man aldrig mött.

Idag hade jag prov, det gick alldeles exceptionellt bra med tanke på att jag skitit i att plugga totalt och istället tittat på tv eller stickat. Duktigt av mig att dels inte plugga att dels klara provet ändå. Så där blev det en ironisk mening och en icke ironisk mening i ett enda. Helt inbakat.

Jag är så så så så sugen på att bära min fina halsduk, men den är långt ifrån klar. Undrar om det är pinsamt att sticka på tåget, för i så fall ska jag göra det nu i helgen. Tre timmar hinner man komma långt på. Jag stickar som en galning men det är ändå fortfarande säkert halva kvar. Mer än halva till och med.

På Svenskan idag såg vi film i P9. Cruel Intentions. En djävulsk romans på svenska. Den är ju faktiskt väldigt bra. Innehåller väldigt mycket sex och personligen tycker jag det är rätt jobbigt att titta på sådant i grupp, men det var helt okej ändå. Dock blir jag paranoid när människor av misstag råkar stöta till mig. Då tror jag att de vill något, men givetivis var det inte med mening. Hoho.
Selma Blair, Sarah Michelle Gellar, Reese Witherspoon, Ryan Phillippe är några utav de skådespelare som är med i den. De är alla i högsta grad mycket bra. De känns så himla oskyldiga och gulliga när man bara tittar på dem, men under ytan gömmer det sig en liten bov ändå. Man vet aldrig riktigt när de menar allvar och inte. Vilket gör filmen än bättre.

Sedan kan jag inte hjälpa att smälta för Ryan Phillippe i glasögon.
Hur charmigt får det bli egentligen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Drömde du om mig?? :D:D

ghost sa...

jaa det gjorde jag minsann heh

Anonym sa...

Haha, vad häftigt!
Jag fick minsann nöja mig med att drömma om en sönderbiten gammal katt.. ;/