onsdag, januari 14, 2009



Hej!
Bra dag mot all förmodan.
På svenskan satt jag i biblioteket med Björn och Magnus. Det är ena rara gossar det där. Jag kommer verkligen sakna dem sedan när kursen tar slut. Dessutom går de i trean, så de tar studenten snart. Då ser jag dem inte mer. Tråkigt!
Fick veta mitt resultat på det skriftliga nationella i svenska B också. Okej, det gick MYCKET dåligt, men samtidigt VÄLDIGT bra. Jag hade nämligen inte följt instruktionerna tillräckligt bra. Jag hade skrivit mer i essä-form än som ett reportage som det hade stått i uppgiften. Därför fick jag G- i betyg på den uppsatsen. DOCK sa läraren att hon tyckte det var skittråkigt egentligen. För det hade varit en BRA uppsats i övrigt. Såhär stod det i motivationen:
"Hade det här varit en annan texttyp hade betyget blivit betydligt högre; fint språk, intressanta reflektioner & strålande inledning och avslutning bjuder du på!"
Det vill alltså säga att jag följde inte instruktionerna därav G-, men textmässigt låg det på ett VG+. Vilket är jättebra, tycker jag. VG+ liksom!!! det är ju nästan MVG.................... Det blir bra ändå. Bara jag får G i kursen är jag rätt nöjd ändå. Ärligt talat orkar jag inte bry mig om betygen särskilt mycket. Bara jag klarar mig i alla ämnena. Det låter rätt dumt egentligen, men så får det vara nu.

På mediekunskapen nu framöver har vi inställda lektioner ända fram till 2 februari (förutom provet på onsdag) vilket betyder att jag slutar kl 10:10 på torsdagar. WOHO, säger jag till det. Värt egentligen... Haha. och på fredag börjar jag 10 i 2. Hur bra som helst. Det ska jag fira med att gå till garnaffären imorgon efter skolan och sticka med Maria.


(fint med en bild irrelevant till texten)

5 kommentarer:

Anonym sa...

ÅH, FIN TRÖJA ÅH!!1 <3

ghost sa...

aw :D tackerrrr

Anonym sa...

Lise :D BRAAAAAAAAAAAAA med svenskan! och haha, på något vis så passar bilden in till texten... Den verkar höra hemma där..

ghost sa...

hihi aaawwww. jag tror bilden trillat in lite som på en bananskal. KANSKE UNDER EN BIL, VEM VET? DET MÅSTE VARA PÅ GRUND AV DET SLASKIGA VÄDERLAGET JUST NU! och jaaa puss på mint ESSÄ-reportage xp

Anonym sa...

hahahha det slaskiga vädret