söndag, juni 14, 2009

Where the action is 2009

Mjau!! Nu är jag äntligen hemma från en tvådagars festival mitt i centrala stockholms gröna marker. Det var sådär jättetrevligt som det bara måste vara. Även om det regnade säkert oavbrutet sedan vi kom fram i fredags tills nu (genomblöt är bara förnamnet) så har det varit bra. Det känns som att lera nästan är obligatoriskt på alla festivaler.

Första dagen såg jag följande: PIXIES(!!!!), Perssons Pack, The (International) Noise Conspiracy, The Pretenders, Adiam Dymott, Neil Young, Florence Valentin...

Andra dagen såg jag dessa: Hello Saferide(!!!!!), Nick Cave (!!!!), Loney Dear, Moneybrother, Fever Ray...

På andra dagen missade jag väldigt många av de som jag ville se (exempelvis Markus Krunegård och The Magic Numbers), men jag pallade inte ta mig dit så tidigt på dagen (kvart i tre), så det fick bli lite chill istället.
De bästa på festivalen var Pixies, Hello Saferide och Nick Cave, för de var de enda som inte tråkade ut mig. Pixies basist var hur söt som helst. Hon stod och log och skrattade hela tiden. Det var så himla charmigt. Hello Saferide var bra för att jag älskar Hello Saferide, haha. Nick Cave var bara såå mäktig liksom :D

Jag köpte en Hello Saferide t-shirt. FIN! Plus en Bright Eyes skiva som jag hittade, men den var gjord i papper och GICK SÖNDER i regnet (SKIT?). Plus en tygpåse, TJUSIG!! ;)

Oliver gick precis när Nick Cave skulle börja, så jag såg den konserten med Björn och Pelle. Dom är äkta Nick Cave fantaster så det var lite spännande. ^^

Hej hopp... :)

Inga kommentarer: