fredag, juni 19, 2009

Jag kastar mig in i Harry Potters värld, för den här världen ger mig ingenting just nu. Den är fylld av sjukdom (förkyld är jag), självförakt, ytlighet och saknad (jag saknar dig fortfarande. kom hit). Jag slänger i mig onyttigheter och gråter åt trivialiteter. Jag stressar upp mig för saker som inte spelar någon roll egentligen och tänker allt för mycket på ingenting och allting samtidigt. Drömmer mardrömmar och vaknar av att det är lunch. Sitter uppe halva natten trots att jag knappt kan hålla ögonen öppna. Varje del av min kropp ömmar av dels utmattning, dels träningsvärk av för hårt arbetande. Nu är det dags att sluta tänka. Helt. Det enda som ska fylla upp mig ut i fingertopparna ska vara rader om Weasleys Vassa Varor, nerklottrade trolldryckskonstsböcker, Felix Felicis drycker, snigelklubben, trollstavar och stora salen med sina enorma festmåltider.

Hej Hogwarts. Hejdå regniga Sverige.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hogwarts. Åh, om det ändå fanns.