söndag, maj 03, 2009

Karlstad/Grums

I onsdags fick jag för mig att jag ville till Grums. Så i torsdags köpte jag en biljett och lite senare den dagen åkte jag iväg. Det var en tre timmar lång resa som var den tråkigaste ever. Kvart över tio kom jag fram till Karlstad där jag blev hämtad av Lise och hennes mamma. Där på tågstationen så låg det en uteliggare på en bänk och han hade en jättestor snorklägg hängandes ur näsan. Det var mindre fräscht. Dagen därpå vaknade vi klockan två (trots att vi gått och lagt oss klockan tolv eller ett) och så klockan fem så tog vi bussen till Karlstad och där mötte vi Thuy. Vi gick till Hemköp och köpte kakor typ och så satt vi i Museiparken och fikade liksom. Sedan gick vi kanske typ till McDonalds och sen vid typ tio eller så, så kom Claes... Vi spelade kort där. Haha,........ Sedan klockan elva tog vi farväl av Claes och Thuy och så åkte vi hem till Grums igen. Vi såg en person som var i trettioårsåldern som ville åka som skolungdom och en gubbe som åt snor och en person som stirrade på sina godisar jättelänge innan han åt dom och en snubbe som skämtade om Gulag-läger och sen skämdes för det och några tjejer som tog kort på sig själva vid en trägrej. Vi försökte picnica i trädgården och se på film samtidigt, men det var så ljust så vi såg inget och det blåste så mycket så att allt flög iväg.
Vi såg filmer. Winter Passing, The Jacket, lite Dreamgirls och Win a date with tad hamilton.
Fast Dreamgirls var tråkig så vi gick och såg på The Jacket, så somnade jag genom nästan hela filmen. Fast när jag vaknade (när filmen precis tagit slut) så grät Lise haha... hon tyckte den var fin. Synd att jag missade den.

 

DSC_0615 
Lise
DSC_0619
Thuy
DSC_0617
Kakor
DSC_0618
Lise und Thuy

Fick inget kort på Claes, hepp.

Mamma är arg på mig för den här resan och tycker jag ska gå till BUP för att jag tydligen har problem och grejer.. hallo.

Nu ska jag se How I Met your mother, hepp!!!

2 kommentarer:

Thuy sa...

Haha jag ser ut som en asian!
Åhåhååå Lise :D

Anonym sa...

Ja, nu är det bara bra! Tack! :D
Vilka fina bilder.