onsdag, mars 18, 2009

Olyckliga kärleken????



Världens mest klyschiga låt, tror jag. Men fortfarande alldeles helt underbar. Sådär så att man spricker litegrann. Den är hembakade bullar och nytvättade kläder. Den är ensamma tårar inlåst på sitt rum och klingande skratt i din säng.
Och som jag känner igen mig. För jag vet att jag har känt exakt allt som texten beskriver, och vem har egentligen inte det?

vad jag bryr om är att se dig gråta
för jag har gråtit
och du ringde aldrig
vad jag bryr mig om nu är att du kallar på mig
även om jag inte kommer tillbaks till dig

vad jag bryr mig om är att se som i slowmotion
när du går sönder inuti
så som jag gjorde det
vad jag bryr mig om nu är att du kallar på mig
även om jag inte kommer tillbaks till dig

vad jag bryr mig om nu är att höra dig
andas
veta att du är nära
förlåt nu slutar jag


(Jag tror inte det framgick så klart, men jag har definitivt kommit över allt det där. Nu är jag faktiskt riktigt glad, om än väldigt förvirrad över en hel del saker i mitt liv. Men det kommer att gå över. För det går alltid över.)

Finns det ingen som kan berätta något för mig, någonstans? Där ute. Någonting fint.

3 kommentarer:

Thuy sa...

ÅÅÅÅååå vilket sammanträffande, har lyssant på Håkan hela dagen xD låten En Midsommarnattsdröm har jag lyssnat på om och om igen idag.

ghost sa...

ååå vad trevligt :)

Anonym sa...

En så fin text.