torsdag, februari 12, 2009


Idag meddelade mor min att jag kan köpa ny laptop när jag har fyllt 18 år. Vilket är om 1 månad och typ 24 dagar? För då har jag fått ihop tillräckligt med pengar för att köpa en ordentligt bra dator, så slipper jag köpa en halvdålig dator som säkert också kommer gå sönder. Bra, va! Då kan jag beställa typ den dyraste datorn på Dell och ha grön färg på den! Eller vilken färg jag vill! Röd, kanske?


Nu har jag även fått mitt lilla luggdilemma igen. Jag får det varje gång. Det vill säga när min lugg växt ut så pass mycket att den täcker ögonen. Då blir det alltid såhär: ska jag klippa eller låta den växa ut? Det slutar alltid med att jag klipper den, för att det blir så irriterande. Men trots det så tänker jag varje gång att kanske kanske denna gång, skulle jag låta bli att klippa, och inte ha lugg... Är väl antagligen för fäst vid luggen för att låta bli.


Nu vet jag inte heller vad jag ska packa i, till när jag ska åka bort. Min (inte min) lilla blåa väska är lite sönder, för låset har fastnat på den, så det går inte att öppna den. Så har jag kvar att välja på att ta min jättestora rosa resväska eller ta en sån där (sport?)bag. Det är hemskt jobbigt med båda dom. För min rosa väska tenderar att bli väldigt tung oavsett innehållet. Detsamma med såna där väskor som inte har hjul. Det säger väl sig självt egentligen...


Idag var jag duktig och städade hela mitt rum, läste lite catcher in the rye och stickade en del.


Min bror är dum. Jag sa till honom att idag är det hans tur att laga mat för jag har lagat mat nästan varje dag i flera veckor. Då är det inte mer än rätt att han lagar mat för omväxlingens skull. Men vad svarar han då, när jag säger det? Jo, att han inte är hungrig än. Ja, okej... Så alla dagar då jag lagat mat till honom och jag inte varit hungrig än? Ja ja... Glad han skulle bli då om jag fick för mig att kanske bara laga mat till mig själv i framtiden då. Då får vi se vem som inte är hungrig än sen då.
Dumt att bråka om sånt här, det borde vara en fucking självklarhet.
skithungrig!

1 kommentar:

Thuy sa...

Denna ska du köpa, HP är skit.

http://www.alienware.com/products/M17-notebook.aspx?SysCode=PC-LT-M17&Subcode=SKU-DEFAULT

Kostar ca 11 842 kr