måndag, januari 05, 2009

Hemlis

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
För det mesta är jag öppen för alla typer av garn, bara det är mjukt. Därför tycker jag inte om mycket hårda och sträva garn, som blir väldigt "stiffa" när det stickas upp.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Jag älskar blå i alla dess former. Tycker även om kombinationen av regnbågsfärgerna, dvs röd, orange, gul, grön, blå, indigo, violett. Det blir så särskilt på nåt sätt.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Är det någon färg jag skulle säga att jag avskyr är det nog brunt. (haha)

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Jag brukar nästan bara använda stickor i plast och metall, för trästickor äger jag inte ens. Strumpstickor är min favorit.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag anser mig vara mycket nybörjare! Trots att jag lärde mig sticka när jag var mycket liten har jag inte börjat förrän nu som hobby på allvar. Därför skulle jag nog säga att jag började sticka förra året, även om man skulle kunna dra det mycket längre tillbaka.

6. Dricker du kaffe? Te?
Nej, jag avskyr kaffe och te i alla dess sorter och former utom ett undantag: Blåbärste. Det är hemskt gott.

7. Är du allergisk mot något?
Inget allvarligt i alla fall.

8. Vilken slags musik tycker du om?
Jag tycker om lugn och melankolisk musik. Väldigt avskalat där det nästan bara ingår en akustisk gitarr och en sångare (tex Bright Eyes). Uppskattar även en lite mystisk touch på musiken, med spöklika ljud i bakgrunden och liknande (tex Electric President). En till stil jag gillar är kvinnlig pop av olika slag (tex Hello Saferide och Kate Nash).

9. Favoritgodis?
Mitt favoritgodis är marabouchoklad och X-kex

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag skapar egna fotoalbum (inte scrapbooking, mera minnesalbum) och målar och gör lite andra kreativa saker då och då. Klippa och klistra, ungefär.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Jag tycker det är roligast att sticka vantar och sockor. Det kan man aldrig få för många av och de kan skilja så mycket på utseende, även om man inte kan tro det. Mycket spännande.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Mamma köpte en tidning till mig innan... Sticka hette den, tror jag. Annars inte.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Mitt största drömprojekt är nog att sticka en sådan tröja som harry potter har. En Harry Potter tröja med andra ord. Dvs en tröja i någon färg (läs: blå) med en stor bokstav på framsidan som representerar sitt förnamn (läs: L).

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Nej, det gör jag inte. Jag finner det hemskt osmakligt.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Nej det gör jag inte. Jag tycker det är tantigt. Särskilt när det är instickade pärlor i dem.

16. Stickar du sockor?
Ja mycket roligt!

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Skostorlek 40 har jag... Ibland 41.
Längd:20 cm (tror jag, beror på var man mäter ifrån)
Omkrets: 25 cm med strumpor på

18. När fyller du år?
8 april ^^

19. Stickar du med pärlor?
Det gör jag inte!

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Läser det mesta som jag finner bra! Harry Potter är det bästa, dock.

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj!
Här vare mkt info!

Se ya! ;)
Din Hemlis5-vän