onsdag, januari 21, 2009

WHERE WILL WE BE

jäkla skitpucko vad arg jag blir
över inget särskilt egentligen
men inte mindre arg för det är jag
för jag kan inte förneka att en irritation lagt sig
som en äcklig liten hinna
över hela mig
och jag försöker förgäves ta mig ut
men stenhårt
sitter den
som att den frusit fast
och FAN vad äckligt det ÄR
och FAN för att jag orkar inte mer
för att det är så motbjudande äckligt
och ta dig samman, Lise.
dessutom luktade min ärm på tröjan magsyra förut
jag befarade dock att det möjligtvis kan vara
den där förbannade champagnen vi drack
för det luktade ganska likt
vidrigt var det i alla fall.
Vidrig jävla magsyra kan väl inte sätta sig på kläderna
hoppas jag inte i alla fall

tjugo dagar av melankoli
sedan faller man pang platt
som om jag bad om det
för det gjorde jag inte
helst kanske man skulle
undvika det helt och hållet
eller?

jag åker kanske imorgon
tar typ rymdfarkosten
och bara flyr
till månen
och stannar där
kanske stjärnorna också
vi får se

Inga kommentarer: