fredag, januari 02, 2009

Mitt 2008

1. Gjorde du något år 2008 som du aldrig gjort förut? Ja, det tror jag bestämt att jag gjorde. Man gör väl alltid något nytt, det går väl nästan inte att undvika.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Nej, det gjorde jag inte. Jag minns att jag och lise kom på fem styckna som vi hade tillsammans. Lise höll ett av dem, men inte jag! Hihi.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? nope.
4. Dog någon som stod dig nära? Många dog. Inte några som stod mig speciellt nära kanske. Men de dog hur som helst.
5. Vilka länder besökte du? Sverige... Finland??
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? Ja! Jag saknar någon som ringer mig på kvällen eller kanske bara när som helst, för att de kanske vill prata med mig lite. Och jag saknar någon att vara med utan att det blir konstigt alls, som man kan vara tyst med utan att det känns pinsamt.
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas? kanske Augusti...... :( cry på det......
8. Vad var din största framgång 2008? vet inte. att jag lärde mig vissa saker, även om jag ändå inte är riktigt bra på det än. Jag har utvecklats i mitt fotograferande, även om jag har långt kvar till att bli tillräckligt bra. och kanske att jag... rört...
9. Största misstaget? att jag inte tog tag i det och lät det bli något. att jag lät det rinna ut i sanden. för just nu är det allt jag vill ha. men förut förstod jag inte det. nu är det försent.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? ja... jag har sjuknat massor. och skadat lite.
11. Bästa köpet? ööhhh... vennnnne. Haha! Jag har väl inte köpt något särskilt antar jag. Kanske biljetterna till Grums i somras. Haha, för det var kul där. Och jag kommer inte på något annat just nu.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Böcker! Filmer! Kläder! olika onödiga saker.
15. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, Lise gjorde mig glad. Och ibland gjorde Bratel mig glad. Men just NU är jag inte glad på honom. och jag blev glad i somras när jag hade någon. även om det var flyktigt.
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008? hehe
17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? gladare. sedan på hösten var jag mycket ledsen. men sen blev jag glad igen. lite.
18. Vad önskar du att du gjort mer? fattat.
19. Vad önskar du att du gjort mindre? gått i skolan. jag hatar skolan. må skolan försvinna från jordens yta. eller egentligen inte. Men just nu är jag så trött på att utbildas att jag kräks i mina skor. jag vill bort och ut.
20. Hur tillbringade du julen? med min familj i källviken.
22. Blev du kär i år? ja... två gånger... kul...
23. Hur många one night stands? tekniskt sett...... ok, GROSS... 1
24. Favoritprogram på TV? heh. dexter. the big bang theory. scrubs. osv. :D
25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? haha... jo kanske.
26. Bästa boken du läste i år? Jag läste alla Twilight böckerna. De var bra. Sedan läste jag Ett annat sätt att vara ung. Också bra! Ehm, vad mer? Läste massa dåligt, men också massa bra. Men de som lämnat mest intryck var väl Twilight-böckerna. Det är lite roligt att de blivit så populära. När jag letade efter dem i affärerna i början av året så fanns dom ingenstans. Nu har varenda affär dom. Det kanske var filmen som hjälpte dem på traven. x)
27. Största musikaliska upptäckten? haha... Nästan samma som Hanna här, men: Hello Saferide, Kate Nash, Electric President (var det i år??), Her space holiday (för att jag började lyssna på dem På riktigt i år),
28. Något du önskade dig och fick? Kanske.
29. Något du önskade dig men inte fick? Haha... En penna med flera olika färger i sig samtidigt. och glittriga strumpbyxor.
30. Årets bästa film? Stranger than fiction...? The Weather Man... Minns inga fler bra. Jo! Juste!!! Låt den rätte komma in. Bra, or what?!
31. Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Grät så jag kräktes och gick och la mig klockan åtta efter att jag tagit två sömntabletter. Woho.
32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja.
33. Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Färgglad åtminstone. gosig. haha.
34. Vad fick dig att må bra? mycket goda vänner. ibland.
35. Vilken kändis var du mest sugen på? haha! Ron, i hemlighetssmyg.
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? haha. ingen. eller jo. kanske när jag såg valvakan. det var en politisk debatt som jag engagerade mig i genom att se på den mitt i natten. hah.
37. Vem saknade du? Kit... och Lise... och några andra.
38. De bästa nya människorna du träffade? nya. oj svårt. jo! jag träffade ju björn och magnus. de var trevliga pluttar. ärligt talat minns jag inte. dåligt av mig!
39. En värdefull läxa du lärt dig i år? att inte vara så jävla efterklok!!!!!!

Inga kommentarer: