torsdag, december 18, 2008

Jag blev lite ledsen idag.
För att jag fick tillbaka min recension idag som jag skrev i måndags.
Jag fick massa kritik. Bland annat på meningsuppbyggnad och på vissa ord.
Alltså... hon tyckte idéerna och strukturen var bra, men vissa ord hade jag använt fel (fast egentligen hade jag inte det. men hon tyckte det) och vissa... alltså jag vet inte vad jag ska säga egentligen!!!! hon tyckte helt enkelt att min uppsats SÖG. rent ut sagt. Jag blev skitledsen!!! För hon är en sån lärare som är lite frånvarande när man försöker förklara. hon lyssnar inte riktigt på en. och är alldeles för bestämd för att... ALLTSÅ FORTFARANDE. jag får inte ut några ord ur huvudet.
men i alla fall. det jag blev ÄNNU ledsnare över... var...
att jag gick till min kompis Daniel sen. jag skulle säga att jag var ledsen för att hon inte tyckte om min uppsats.
så jag sa "min lärare tyckte inte om min uppsats. alltså recensionen"
så svarar han "min lärare tyckte inte om min heller"
jag frågar varför.
så säger han "för att jag bara fick VG, men alltså Jag är ju......bra"
och ungefär sådär lät det. och ungefär sådär tycker han väl. att han är lite bättre än mig. och därför blir han inte förvånad när jag får G+ på en uppsats men han blir uppriktigt förvånad över att han bara får VG+ på en uppsats.
och jag blir skitledsen. helt uppriktigt jävla skitledsen. för engelska är egentligen det enda jag varit bra på i skolan. det enda jag klarat mig i utan att behöva oroa mig. och så får jag en sån kommentar. och han ska vara min bästa kompis.

och jag undrar varför jag har en sån jäkla HÖG till bästa kompis.

dessutom tänker jag att om jag också hade varit en pluggis från första början så hade jag kunnat få mvg i allt jag också. bara jag försökt. men jag har aldrig försökt. så därför är engelska det enda jag får mvg i. och nu är inte ens det något jag klarar av.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är faktiskt jättebra på engelska Lise :o Betyg är inte rättvisa.. egentligen bevisar de inte särskilt mycket.. jag menar.. puckade jävla flärpon kan få jättebra betyg i ämnen de egentligen inte fattar ett piss av bara för att de pluggar massor, i tron att betyg är livsavgörande.. :o Din recension var ASBRA, och den var fint skriven, alltså vackert. Jag sätter iaf mvg på den! Och mitt omdöme är lika avgörande för framtiden som betyget som sätts i skolan =) Du är unik Lise, ochdet är sådana som du som klarar sig bra sen i verkligheten. Massa människor kommer ju uppskatta din personlighet.

Anonym sa...

Jag hatar när det inte går bra på saker man tänker man är bra på. ._. USCH.

Men betyget i engelska visar ju liksom inte hur bra eller mycket man kommer använda engelskan. Och det är ju det som spelar roll. :o

Och den där läraren kan ÄTA BAJS.

Anonym sa...

"jag har en sån jäkla HÖG till bästa kompis"...

ghost sa...

va? vad menar du? (vem du nu är)