onsdag, november 12, 2008

"såna människor är som pingisbollar, ett hårt skal och sen bara tomrum där innanför. Det finns inget att hitta. Totalt ointressanta."



Vad skulle du säga om jag sa att jag tror att du är sån?
Jag tycker att det är charmigt att vara lite skör. Jag tycker att man inte alltid behöver bihålla (edit: bihålla, heter det så?) detta hårda skal. Man behöver inte alltid vara så tuff. Eller ball. Eller cool.
Man får skämma ut sig. Jag tycker det är charmigt att vara pinsam.
Jag tycker att det är charmigt att stamma.

Jag tycker att de som har dåligt självförtroende och ett hårt skal utanpå, inte behöver stampa på de som har inte så jättedåligt självförtroende, men ett skört skal utanpå.
Tänk efter.
Det som i slutändan räknas är ju hur det ser ut inuti.
(Du är olojal, självisk, egocentrisk, dominant och inte alls så särskilt vacker. Det har ingenting med saken att göra, men jag tycker det ändå.)

Inga kommentarer: