måndag, november 24, 2008

Mitt hår är fett, för jag tvättade det i lördags
och jag går med mössa hela tiden.
Det är mindre fräscht.
Men jag orkar inte tvätta håret. Så det får vara så nu.
Gosigt och flottigt. Som McDonalds.

Jag tog kort på min Wreck This Journal, men det var så dåligt ljus att bilderna blev superfula. och färgerna blev inte korrekta, så jag ska testa ta kort imorgon istället.
och ja, det är viktigt för mig att inte lägga ut ALLT för hemska bilder, för jag har ju faktiskt en liten roll att leva upp till här, när jag säger att jag älskar att fotografera och går medieprogrammet med inriktning foto. ha ha...

imorgon börjar jag 10:25 med Engelska B som enda lektion. Vi ska låna böcker på biblioteket. Roligt! Jag älskar biblioteket. Jag ska försöka hitta en bok som är på engelska, som är lite läskig. men inte för läskig. som är fint skrivet. dvs, inte helt fult, typ....... alltså det ska vara fint språk... Jag gillar fint språk.
Sammanfattning: Engelska, fint språk, läskig, men inte för läskig.
Får hoppas att jag kan hitta en sådan bok. Låter nästan för bra för att vara sant.

Lista på böcker som jag vill läsa(ev. läsa om):
  1. seventeen
  2. ett annat sätt att vara ung
  3. the stranger
  4. regnbågen har bara åtta färger (världens bästa bok???)

Brattel kanske kan ge något tips (som inte är guldkompassen) sen.
Som jag kan läsa. För Brattel läser bra böcker. Ibland.
Tips, Brattel!

2 kommentarer:

Anonym sa...

låna någon av Neil Gaiman, på engelska? :D Magiskt ju.

ghost sa...

Ja, han är jättebra! Tyvärr är hans böcker lite för lätta för att läsa om man vill ha MVG i Engelska B... Då måste man läsa böcker i stil med Oliver Twist. Som jag nu också ska läsa. Tråkigt, jag vet! Men sånt är livet. Dock läser jag Neil Gaiman på """fritiden""". ;p