onsdag, oktober 29, 2008

Imorgon ska jag ut i skogen med mina kompisar och sova i vindskydd och äta matsäck.
Roligt, visst?
Ett problem bara.
Jag har den förbannade mensen.
Okej, det kanske inte låter som det största problemet man kan ha.
Men för mig är det det.
Jag hatar mensen.
Jag blir DRYG, sentimental, elak och tjock.
När jag går ute så känner jag hur fysiskt utmattad jag blir efter bara ett litet tag.
Dessutom oroar jag mig ständigt för att blöda igenom. Vilket gör att jag blir smått tankspridd. och rent utav stressad.
Nu vet jag inte om det är såhär för de flesta. För jag har aldrig hört någon prata om det.
Men jag avskyr fortfarande mensen och allt som har med det att göra.

Jag drömde om elefantsnören inatt.

Jag skaffade en blå glaskula idag.
och två paket med delicato kokosbollar.
och små värdelösa illaluktande ramar. som jag målade med grön färg.
och krulliga, blåa hörlurar.

Nej, nu ska jag bära iväg min dator till mitt
rum och lägga mig tillrätta i sängen med datorn i knät.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha Lise, MENSEN är skitäckligt. Duvet kletigt och kluttigt..