måndag, november 26, 2007

for a friend of mine

Igår var jag hemma hos Emma på lussebullsrep.
Vi tittade på Mysteriet på Greveholm och åt lussebullar och pepparkakor och muffins och drack julmust. Riwktit najs måste jag säga. Fast jag gick ganska tidigt.

På dagen så var jag på stan med min mor och hennes vännina. Jag köpte pärlor, för det är bra. Och en present till Amne, för det är hennes födelsedag på måndag. Och hörlurar. Jättefina var dem. :)

När jag kom hem från stan så bakade jag lussebullar och muffins med glasyr på. När jag höll på att fixa lussebullarna så kom jag på att vi inte hade några russin kvar, eftersom min mamma hade ätit upp dem dagen innan. Så det fick bli russinlösa lussebullar. .__. Muffinsen blev väldigt goda, måste jag säga.


Jag önskar någon kunde hålla mig i handen och säga att den bryr sig.
Och som vanligt håller jag på med mina naiva drömmar om den perfekta personen som tar mig med stormsteg och får mig ur balans.

Jag gjorde armband idag. Fina armband. Ett rött och ett rosa.

Jag har inte pratat med Oliver på en vecka. Det känns lite konstigt.

Allt är så jäkla tråkigt just nu. Jag hittar precis ingenting som jag tycker om att göra, för allting tråkar ut mig. Det är extreeemt jobbigt. Jag kunde tex läsa förut om jag var uttråkad, men jag kan inte förmå mig själv att sätta mig ner och läsa. Hej Koncentrationssvårigheter. Mamma sa igår: "Lise, nu ska jag säga något som jag vet att du inte kommer att tycka om, men jag tycker ibland att det verkar som att du lider av den där sjukdomen kallad damp!"
Jaha.

Godnatt nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

lussebullar, pepparkakor, muffins och julmust= jättegott!^^

ghost sa...

haha, ja. :D det är mumma.

Anonym sa...

Haha, ja mumma för sorken!.. och för tösen oxå! xP (Gotlands skämt xP)

ghost sa...

hahaha öhm... :p jag fattar inte :DDDD